loading...
درب پارکینگی
javad ganji بازدید : 33 شنبه 08 مرداد 1401 نظرات (0)

شاهکارهای معماری در واقع ساختارهایی خلاقانه و چیزهایی هستند که باعث می شوند انسان با حیرت و تعجب به آن ها خیره شود. در دنیای امروزی، مهندسی مدرن کارهای خارق العاده ای انجام داده است وقتی پای نادرترین شاهکارهای معماری به میان آمده است. مهندسی امروزی توانسته ساختارهایی خلق کند که توانسته تاثیر بزرگی بر حرکات زمین داشته باشد. همچنین سازه هایی وجود دارند که از لحاظ محیط زیستی قابل اعتماد، خودکفا و مطابق با طبیعت هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از شاهکارهای مهندسی امروزی آشنا کنیم که باعث حیرت و شگفتی تان می شوند.

 

10 شاهکار مهندسی مدرن که از قابلیت های آن ها حیرت زده خواهید شد

۱- سد سه دره یا سد سه دهانه در چین آنقدر بزرگ است که می تواند با تغییر مقدار جریان آب، چرخش زمین را تحت تاثیر قرار دهد

سد سه دره (Three Gorges Dam) یکی زا عجیب ترین سازه های بشری و دستاوردهای مهندسی است. این سد ۱۸۱ متر ارتفاع و ۲,۳۳۵ متر طول دارد، با تاجی که عرض آن ۴۰ متر و پایه ای که عرض آن ۱۱۵ متر محاسبه شده است. این سد توانایی جابجایی ۱۶,۰۰۰ متر مکعب آب را دارد و بیش از ۲۰,۰۰۰ مگاوات نیروی برق تولید می کند. این عدد ۲۰ برابر بیش از ظرفیت سد هوور است و معادل انرژی الکتریسیته ای است که ۱۸ نیروگاه هسته ای تولید می کنند. با ظرفیت کامل، سد سه دره می تواند ۱۰ درصد از نیاز کل چین به الکتریسیته را تامین کند.

 

این سد چنان غول پیکر است که توانایی تحت تاثیر قرار دادن چرخش زمین به دور خود را دارد. محققان ناسا براور کرده اند که تغییر مسیر مقدار قابل توجهی از آب این سد می تواند طول یک روز را ۰.۰۶ میلی ثانیه افزایش دهد و زمین در قسمت میانی گردتر و در قسمت قطب ها مسطح تر خواهد شد. علیرغم تمام برتری هایش، تگرانی هایی در مورد تاثیرات زیست محیطی آن مانند رانش زمین و زلزله وجود دارد در حالی که بیش از ۱.۳ میلیون نفر برای ساخت آن مجبور به جابجایی محل سکونت خود شدند. همچنین این سد ممکن است باعث افزایش آلودگی و کاهش کیفیت آب شود.

۲-  کاپیتال گیت یک آسمانخراش ۳۵ طبقه ای است که ۱۸ درجه کجی دارد که چهار برابر میزان کجی برج پیزاست

برج کاپیتال گیت (Capital Gate) کج ترین یا مایل ترین سازه در جهان است. این برج چهار برابر بیش از برج پیزا کجی داشته و ۳۵ طبقه و ۱۶۰ متر ارتفاع دارد. و بهترین نکته این است که این برج تنها برای نمایش ساخته نشده بلکه فضاهای اداری، فروشگاه ها و اماکن تفریحی بسیاری در آن وجود دارد. برج کاپیتال گیت همچنین هتل حیات کاپیتال گیت و یک هلی پد را نیز در خود جای داده است. این برج در دبی قرار دارد و ساخت آن در سال ۲۰۱۱ با هزینه ای ۲۳۱ میلیون دلاری به پایان رسید. برج کاپیتال گیت روی یک سکوی ۲ متری ساخته شده از بتن قرار گرفته و این پایه بتنی خود روی ۴۹۰ ستون قرار دارد که ۳۰ متر در زمین فرو رفته اند تا در برابر قوی ترین بادها، زلزله ها و نیروهای جاذبه ای که کج بودن ساختمان تولید می کند مقاومت داشته باشند. پایه برج با بیش از ۶,۰۰۰ متر مکعب بتن ساخته شده و از ۲۱,۵۰۰ تن فولاد نیز در خود سازه استفاده شده است. کاپیتال گیت بیش از ۸,۵۰۰ میله فولادی دارد که مانع از فرو ریختن سازه به دلیل کجی آن می شوند.

۳- تونل کانال یک تونلی ریلی زیرآبی است که فرانسه و انگلیس را به هم متصل کرده و ۳۸ کیلومتر طول دارد

تونل کانال (Channel Tunnel) طولانی ترین تونل ریلی زیرآبی جهان است. کل این تونل ۵۰ کیلومتر طول دارد که ۳۸ کیلومتر آن زیر آب است. کل این سیستم از سه تونل تشکیل شده و شهرهای فولکستون را به کوکلز متصل می کنند که به ترتیب در انگلیس و فرانسه واقع شده اند. تمامی این سه تونل به طور متوسط در عمق ۴۰ متری دریا قرار گرفته اند. قطارها روی دو تونل تک جهته حرکت می کنند که با مسیرهای متقاطع به هم وصل می شوند که خود به یک تونل دیگر منتهی می شوند، تونلی که برای تعمیرات و نگهداری طراحی شده و یک تونل نجات اضطراری نیز تونل سوم است.

این تونل ها همچنین دارای خودروهای ویژه ای هستند که به طور خاص برای عملیات های تعمیر و نگهداری قطارها در تونل های زیرآبی طراحی شده اند. در پایین ترین نقطه، تونل به عمق ۷۵ متری زیر بستر دریا می رسد که ۱۱۵ متر پایین تر از سطح آب است. طرح ساخت این تونل های زیر آبی به سال ۱۸۰۲ باز می گردد اما دولت بریتانیا به دلیل مسائل امنیتی تمایل چندانی به انجام پروژه نداشت. تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۸۸ و بعد از طراحی پروژه توسط Eurotunnel ساخت آن در دستور کار قرار گرفت. تونل کانال در سال ۱۹۹۴ تکمیل شد و هزینه آن به بیش از ۲۱ میلیارد دلار رسید در حالی که بودجه پیشنهادی برای آن در سال ۱۹۸۵ بسیار کمتر و ۱۳ میلیارد دلار اعلام شده بود.

۴-تونل لردال در نروژ یک تونل جاده ای است که در درون کوهستان های هورنزنیپا و جرونوسی ساخته شده است

در سال ۱۹۹۲، دولت نروژ تصمیم به ساخت تونلی جاده ای گرفت که ۲۴.۵ متر طول داشته و آن را به طولانی ترین تونل جاده زمینی در جهان تبدیل می کرد. مقامات دولتی تصمیم گرفتند که برای کاهش زمان سفر، به جای دور زدن مناطق کوهستان، تونلی بسازند که از میان این کوهستان ها عبور می کند. از این رو تونل موسوم به لردال (Laerdal Tunnel) ساخته شد که با جابجا کردن ۲,۵۰۰,۰۰۰ متر مکعب سنگ انجام شد. تیم طراحی تلاش فوق العاده ای برای طراحی این تونل کرد تا کمترین مشکل را برای رانندگان ایجاد کند. این تونل به چهار بخش متفاوت تقسیم شده که از طریق سه دهانه از هم جدا شده اند. از این رو وقتی با خودرو از درون آن می گذرید، می توانید یکی از این دهانه ها را انتخاب کنید که جذابیت متفاوتی دارند.

این کار برای از بین بردن روتین تکراری و خسته کننده رانندگی از یک جاده مستقیم تونلی در پیش گرفته شده است. همچنین راننده ها می توانند برای مدت کوتاهی داخل تونل ها توقف کرده و استراحت نمایند. سیستم نورپردازی در داخل تونل ها متفاوت بوده و حس طلوع آفتاب را به رانندگان می دهد. طول کل این تونل در طی حدود ۲۰ دقیقه با ماشین طی می شود و فن های بزرگی نیز برای تصفیه و تهویه هوا در آن نصب شده است. تونل لردال اولین تونل در جهان است که در آن از سیستم تهویه مطبوع استفاده شده است.

۵- فالکرک ویل در اسکاتلند یک پل منحصربفرد با ارتفاع ۱۱۵ فوت و قابلیت چرخش و بلند کردن قایق هاست

پل فالکرک ویل ( Falkirk Wheel) در اسکاتلند شبیه چیزی است که تنها در فیلم های علمی تخیلی و پارک های سرگرمی خواهید دید. در ساده ترین توضیح، این چرخ در واقع پلی چرخان و بسیار بزرگ است که قایق ها را از یک کانال بلند کرده، چرخانده و در کانال دیگری قرار می دهد که در ارتفاع ۳۵ متر بالاتر از کانال اول قرار دارد. این کانال ها Forth, Clyde و the Union Canal نام دارند. ظاهراً این کانال ها در دهه ۱۹۳۰ توسط قفل هایی به هم متصل شده بودند، ابزارهایی که قایق ها را بلند کرده و پایین می آوردند. اما به نحوی این سیستم در طی زمان دچار اصطکاک و سایش شده و کانال ها به هم متصل شده اند. این تونل در سال ۲۰۰۲ وارد مرحله سرویس رسانی امروزی شد. طول این پل در بالاترین نقطه ۳۵ متر و طول آن ۲۷ متر است. در کل وزن پل ۱,۸۰۰ تن بوده و چرخ آن به تنهایی از ۱,۲۰۰ تن فولاد ساخته شده است. Falkirk Wheel  قایق ها را ۲۴ متر بلند می کند. کانال یونیون ۱۱ متر مرتفع تر است. از این رو بعد از ترک چرخ، قایق ها باید از سیستمی از قفل ها عبور کنند تا در نهایت در کانال یونیون قرار بگیرند.

۶- پروژه نیو وَلی یک سیستم آبیاری عظیم است که باعث شده نیم میلیون هکتار بیابان به منطقه کشاورزی تبدیل شود

مصر کشوری است که همیشه با تبدیل بیابان های بایرش به سرزمین های قابل کشاورزی سعی در تغییر چهره سرزمینش داشته است. پروژه نیو ولی ( New Valley Project) که با نام پروژه توشاکا نیز شناخته می شود یکی دیگر از این پروژه هاست که هدف آن تغییر درصد زمین های غیرقابل سکونت از ۵ درصد به ۲۵ درصد و تبدیل کردن ۵۸۸,۰۰۰ هکتار بیابان به یک منطقه کشاورزی است. پروژه نیو ولی قصد دارد دره نیل دومی را خلق کند که حدود ۱۰ درصد از آب مصر را از نیل و از طریق شبکه ای از کانال های آبیاری به این دره جدید بیاورد. کانال اصلی قرار است ۲۱۰ کیلومتر طول داشته باشد و تا سال ۲۰۱۲ تنها ۶۰ کیلومتر از آن ساخته شده بود. قلب این سیستم آبیاری ایستگاه پمپاژ مبارک است که در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد.

کار روی این پروژه از سال ۱۹۹۷ آغاز شد و همچنان ادامه دارد. عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر این پروژه را با اختصاص زمین های بیشتری به آن مجدداٌ راه اندازی کرد، پروژه ای که ساخت آن پس از انقلاب در مصر و سقوط دولت مبارک متوقف شده بود. در سال ۲۰۱۸، مصر اعلام کرد که در حال پیاده سازی بزرگ ترین طرح کشت و زر جهان در پروژه توشاکا با کاشت ۲.۵ میلیون اصله درخت خرما، انگور، گندم، ذرت و دیگر میوه ها و سبزیجات است. از دیگر مزایای این پروژه می توان به خلق دریاچه های توشکا اشاره کرد که از منابع اصلی آب درختان خرمای پروژه هستند.

۷- سقف استادیوم مستطیلی ملبورن با متصل کردن پلی گان های قفل شونده در هم برای تشکیل چند گنبد هندسی ساخته شده است

شاید مستطیلی اسم مناسبی برای این استادیوم نباشد وقتی پای سقف آن در میان باشد. کمپانی Cox Architects + Planners که یکی از بهترین کمپانی های معماری استرالیا است طراحی این پروژه شگفت انگیز را بر عهده داشته است. سقف استادیوم مستطیلی ملبورن دارای گنبدهایی هندسی است که از چندین شکل هندسی مثلثی کوچک ساخته شده که خود توسط طناب هایی فلزی به هم متصل شده اند. سقف استادیوم نه تنها از لحاظ ظاهری زیبا بلکه مقرون به صرفه و اقتصادی است. این سقف تنها با نیمی از مصالح ساختمانی ساخته شده که برای ساخت سقف یک استادیوم دیگر به کار می رود. سقف دارای قابلیت عایق بوده که حتی در گرمای تابستان نیز دمای زیر سقف را مناسب نگه می دارد. علاوه بر این، سقف استادیوم ملبورن طوری طراحی شده که آب باران به راحتی از روی آن به سمت پایین هدایت شده و سپس جمع آوری و برای تامین آب مورد نیاز استادیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

۸- ورزشگاه اریکسون گلوب در سوئد بزرگ ترین سازه کروی جهان با قطر ۳۶۱ فوت، ارتفاع داخلی ۲۷۹ فوت و حجم ۲۱,۱۸۸,۸۰۰ متر مکعب است

ورزشگاه Ericsson Globe که با نام استکهلم گلوب آرینا (Stockholm Globe Arena) نیز شناخته می شد، اصلی ترین جاذبه معماری شهر استکهلم از سال ۱۹۸۹ و افتتاحش بوده است. ظرفیت این سازه ۶۰۵,۰۰۰ متر مکعب بوده که آن را به بزرگ ترین سازه کروی جهان تبدیل می کند. این سازه عموماً به عنوان ورزشگاه اختصاصی تیم ملی هاکی سوئد عمل می کند اما میزبان کنسرت ها و مراسمات دیگر نیز هست. در طول سال، هنرمندان مشهور جهان با حضور در اریکسون گلوب به اجرای برنامه های خود می پردازند که از آن میان می توان به متالیگا، رولینگ استونز، مدونا، بیانسه و یو ۲ اشاره کرد. این سازه کروی دارای آسانسور بیرونی بوده که Skyview نام داردتوریست ها را به بالاترین نقشه ورزشگاه می برد تا نمایی بی نقص از شهر استکهلم داشته باشند. این آسانور دارای دو واگن موسوم به گاندولا است که هر کدام ۱۶ نفر را در خود جای می دهند.

۹- آسانسور بیلانگ بلندترین و سنگین ترین آسانسور بیرونی جهان است که مشرف به یک صخره بلند در پارک جنگلی ملی َژانگ جیاجیه در چین ساخته شده است

سوار شدن بر آسانسوری که در لبه یک پرتگاه صخره ای ساخته شده بسیار شجاعانه به نظر می رسد و وقتی بدانید تماماً از شیشه ساخته شده و ۳۲۶ متر ارتفاع دارد نیز شجاعانه تر می شود. آسانسور بیلانگ ( Bailong Elevator) در ژانگ جیاجیه، چین جایی است که می توانید یک بلیت در روی صخره خریده و از نمایی که آن بالا دارد لذت ببرید. سیستم آسانسوری روی یک صخره سنگ ماسه ای قرار گرفته که تونل هایی در آن حفر شده تا مردم بتوانند به آسانسورهایی سه گانه برسند که از شیشه ساخته شده و دو طبقه هستند. این آسانسور عنوان بلندترین و سنگین ترین آسانسور بیرونی جهان را در کتاب رکوردهای گینس به خود اختصاص داده است. ساخت آسانسور بیلانگ در سال ۱۹۹۹ آغاز شد و در سال ۲۰۰۲ افتتاح گردید. به خاطر نگرانی های زیست محیطی این آسانسور از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ به مدت ۱۰ ماه تعطیل شد.

10 شاهکار مهندسی مدرن که از قابلیت های آن ها حیرت زده خواهید شد

۱۰- پروژه مانع موج ونیز از ۷۸ دریچه چرخان تشکیل شده که برای جلوگیری از عبور آب دریا به تالاب ونیز طراحی شده است

ونیز رمانتیک ترین شهر جهان است اما مشکلات کمی ندارد. این شهر از خسارات فراوان به دلیل سیل و بالا آمدن هر ساله سطح آب رنج می برد. از این رو برای مراقبت از شهر در برابر موج های بلند، دولت ایتالیا یک رویکرد خلاقانه را در پیش گرفته است. این طرح که به اختصار MOSE (Modulo Sperimentale Elettromeccanico به معنای ماژول آزمایشی الکترومکانیکال) نامیده می شود مانعی مصنوعی است که از شهر ونیز در آینده در برابر جزر و مد و سیل های شدید مراقبت می کند. این سیستم از یک سری دریچه سیلابی شناور و نوسانی تشکیل شده که از آب پر شده و روی کف سه دریچه ورودی تالاب نصب شده اند.

وقتی هواشناسی پیش بینی می کند که سطح آب تا ۳ متر یا بیشتر بالا می آید، هوا در داخل این دریچه ها دمیده شده تا تمام آب داخل آن به سمت بیرون هدایت شوند و به سطح آب بیایند. بدین ترتیب از ورود آب بالا آمده به داخل شهر جلوگیری می شود. وقتی سطح آب به سطح قبلی بازگردد، با دمیدن هوا، آب داخل این دریچه ها بیرون رفته و دریچه ها دوباره شناور می شوند. این سیستم در حال حاضر ۷۸ دریچه دارد که هر کدام ۶,۵۰۰ فوت مکعب حجم دارد و در سال جاری کامل خواهد شد.

منبع:

https://rooziato.com/1401406207/10-modern-engineering-feats/

javad ganji بازدید : 17 چهارشنبه 05 مرداد 1401 نظرات (0)

دره مارینر (Valles Marineris) سیاره مریخ که ۲۰ برابر پهن تر و پنج برابر عمیق تر از ژرف دره گرند کنیون است، در عکس های خیره کننده ای که توسط مارس اکسپرس، آژانس فضایی اروپا گرفته شده است، نشان داده شده است. دره سیاره سرخ ۴,۰۰۰ کیلومتر طول، بیش از ۲۰۰ کیلومتر عرض و بیش از ۶.۵ کیلومتر عمق دارد. دره مارینر فاصله شمال نروژ تا نوک جنوبی سیسیل را در بر می گیرد.تصاویر جدید از «دره مارینر» در مریخ منتشر شدتصاویر جدید دو چاسما را به تصویر می‌کشد که بخشی از بخش غربی دره مارینر را تشکیل می‌دهند. در سمت چپ لوس چاسما (lus Chasma) به طول ۸۳۸ کیلومتر و در سمت راست تیتونیوم چاسما (Tithonium Chasma) به طول ۸۰۰ کیلومتر قرار دارد.تصاویر جدید از «دره مارینر» در مریخ منتشر شداین تصویر از داده‌های دوربین استریو با وضوح بالا HRSC در مارس اکسپرس استفاده می‌کند و یک تصویر رنگی واقعی را به نمایش می گذارد، به این معنی که این تصاویر، آنچه را که چشم انسان می‌بیند نشان می‌دهد.تصاویر جدید از «دره مارینر» در مریخ منتشر شد

 

تصاویر جدید از «دره مارینر» در مریخ منتشر شد

تصاویر جدید از «دره مارینر» در مریخ منتشر شدمون بلان، بلندترین کوه رشته کوه آلپ که از سطح دریا بیش از ۴۸۰۷ متر بالاتر است، اگر در داخل تیتونیوم چاسما قرار گیرد، وقتی از نظر ارتفاع در نظر گرفته شود، کوتوله می شود. برخلاف گراند کانیون آمریکا که حدود ۵ میلیون سال پیش در اثر فرسایش صخره‌های رودخانه کلرادو شکل گرفت، اعتقاد بر این است که دره عظیم سیاره سرخ در اثر جابجایی صفحات تکتونیکی شکل گرفته است.

 

در بالای تیتونیوم چاسما، یک تپه‌ ماسه‌ ای تیره که ممکن است از یک منطقه آتشفشانی نزدیک آمده باشد، تضاد رنگی را به تصویر می‌آورد. در کنار تپه‌های ماسه‌ای تیره، دو تپه با رنگ روشن وجود دارد.تصاویر جدید از «دره مارینر» در مریخ منتشر شدسطوح تپه ها به طور قابل توجهی توسط بادهای شدید مریخ فرسایش یافته است: سرعت باد معمولی در سیاره سرخ به طور متوسط ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است و تندبادها به ۴۸۰-۶۰۰ کیلومتر در ساعت می رسند.تصاویر جدید از «دره مارینر» در مریخ منتشر شدیک سری برجستگی کوچکتر در بین دو تپه بزرگ دیده می شود. به گفته آژانس فضایی اروپا، قبلاً مواد معدنی سولفات حاوی آب را در این منطقه پیدا کرده است. این نشان می‌دهد که برجستگی‌ها هنگام تبخیر مایعی که زمانی شکاف را پر کرده بود به وجود آمده‌اند، اما این نکته مورد بحث دانشمندان است.تصاویر جدید از «دره مارینر» در مریخ منتشر شدهنگامی که صفحات تکتونیکی از هم جدا می شوند، به نظر می رسد که باعث ایجاد مثلث های ناهموار سنگی شده اند که شبیه ردیفی از دندان های کوسه است. با گذشت زمان، سازه های سنگی فرو ریخته و فرسایش یافته اند.

منبع :

https://rooziato.com/1401405591/mars-valles-marineris-seen-stunning-new-images/

javad ganji بازدید : 24 سه شنبه 04 مرداد 1401 نظرات (0)
سبک درب پارکینگ یا این که گاراژ اتومبیل از آنجایی که در بخش نمای روبروی ساختمان قرار می‌گیرد اثر بسیار متعددی بروی زیبایی و شیکی آن می‌گذاردصرفا کافی ست بعد از مخارج سنگین و سرسام آور ایجاد و مهیا کردن ساختمان خویش، با اینکه ظواهر ساختمان بسیار شکیل میباشد البته از دربی زشت و با ظاهری نامناسب استعمال فرمایید، به راحتی همه زحمات شما در زیباسازی ساختمانتان با همین نادرست، تا حد متعددی هدر خواهد رفت، به همین استدلال همگی طراحان بر این نظریه اند که سبک درب گاراژ ساختمان بایستی دیدنی و منحصر به فرد بفرد باشد.
در تعیین درب می بایست سبک هایی را در حیث بگیرید که با رنگ های مو جود در نمای فرنگی ساختمان هارمونی داشته باشند، برای مثال میتوانید رنگ درب ورودی خانه را با درب پارکینگ منزل از یک رنگ گزینش فرمایید اما عالی میباشد طرح و صورت هر دو درب ورودی و پارکینگ خانه نیز به یک صورت و رنگ باشند تا تضادی در نمای فرنگی ساختمان بوجود نیاید.بعد از تعیین رنگ و صورت درب پارکینگ بایستی به فاکتور ایمنی دقت متعددی فرمائید که بسیار هم اصلی میباشد. اندازه درب را طوری تعیین فرمایید که تماما کار کشته به در دست گرفتن کردن آن باشید، در واقعیت هر چه درب بزرگتر باشد در معنای نیاز به در اختیار گرفتن و مرافبت بیشتر پارکینگ میباشد. فاکتور آتی استایل درب گاراژ میباشدمی بایست برنامه ای را تعیین یا این که توصیه دهید که با موقعیت و اوضاع زندگی شما هماهنگ باشد. بعنوان نمونه در صورتی‌که فرزندان کوچکی یاروهمدم خویش دارید عالی میباشد از گزینش سبک هایی که از شیشه یا این که ترکیبی از شیشه و فلز یا این که چوب تشکیل‌شده اند پرهیز کنید، چون کودک ها دوست دارا‌هستند در اینگونه دور و بر هایی به بازی بپردازند که احتمال شکستن شدن شیشه ها را تا درصد متعددی ارتقا می‌دهد. در فیض برای امنیت بیشتر هم که گردیده بدنبال مواد و مصالح دیگری از درب پارکینگ باشید تا اینگونه مشکلاتی در بعدی برایتان پیش نیاید.


همینطور دقت به وزن آخری درب ساختمان در کنار سبک درب پارکینگ شما موضوعی بسیار اصلی میباشد. گاهی اتفاق افتاده و اما شما نیز مسلماً چشم اید که شخصی با پیشنهاد ایجاد کرد یک یا این که چندین درب به تولید کننده، برنامه ای را درخواست نموده استبعداز ایجاد کرد و فراهم شدن، درب آنچنان هنگفت میباشد که ضمن مشقت در طی حمل و نقل و نصب کردن آن، حتی هنگامی که درها از لولا معلق گردیده اند نیز به رنج می قدرت آنان را گشوده و بسته کرد. وزن درب گاراژ بسیار اصلی و یکی نکات شایان توجه در تولید و مهیا کردن هر ساختمانی ست، چه همگانی و چه فردی.

همینطور تا جایی که ممکن میباشد عالی میباشد از سبک درب پارکینگ هایی که دارنده منافذی جهت رویت کرد داشتن به خارج و درون ایوان می باشند به شدت دوری خواهد شد، این شغل، خطا بسیار بزرگی ست که در اکثری از مجتمع ها و ساختمان ها می قدرت مثال های آن را روئت کردهنگامی شما از دربی به کارگیری می‌کنید که اشخاص خارج از منزل به راحتی امکان سرک کشیدن به درون ایوان را دارا هستند، یعنی امنیت شما تا حد بسیار متعددی به دست خودتان آیتم تعدی قرار گرفته میباشد همینطور چنین دربها تنها می‌توانند جلوی ورود اشخاص را بگیرند و هیچ حفاظتی از نظر روءیت کرد و… برای اعضای ساختمان نخواهند داشت. عالی میباشد مسلماً به‌این قضیه بسیار اساسی که قادر است حتی سبب ساز خطاها بسیار بزرگی مانند سرقت و… نیز گردد به شکلی دور از شوخی جلوگیری گردد.

در صورت های پایین سبک های مختلفی از درب های خوشگل و شیک گاراژ اتومبیل و بقیه وسایل نقلیه را مشاهده خواهید کرد که در هماهنگی و هارمونی بدون نقص با نمای فرنگی ساختمان منزل می باشند.
javad ganji بازدید : 24 سه شنبه 04 مرداد 1401 نظرات (0)

مدت‌هاست که شایعاتی مبنی بر تولید یک خودروی پیشرفته توسط کمپانی اپل تحت «پروژه تایتان» به گوش می‌رسد. اگر چه در مقاطعی این شایعات تکذیب ‌شدند، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها تصمیم خود را گرفته و بالاخره وارد بازار خودرو نیز خواهند شد.

هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن اعتقاد دارد ورود اپل به عرصه خودروسازی چالش‌های بزرگ‌تری را پیش روی این کمپانی قرار داده و در مقایسه با دیگر رقبای سنتی، دردسرهای بیشتری را ایجاد خواهد کرد. آقای دیس در مصاحبه اخیری که با بلومبرگ داشته با اشاره به این موضوع گفته «ما منتظر رقبای جدیدی هستیم، رقبایی که روند تغییر صنعت خودرو را شتاب بیشتری بخشیده و مهارت‌های تازه‌ای را مطرح خواهند کرد.»

آقای دیس در ادامه صحبت‌های خود به ثروت زیاد شرکت اپل و دسترسی بدون محدودیت آن به منابع مختلف اشاره کرده و توانمندی‌های آن را تحسین کرده است.

مدیرعامل 62 ساله فولکس واگن از تغییرات موجود در پروفایل مهندسین حاضر در لینکدین و جابجایی‌های رخ داده نیز صحبت کرده است. وی این مساله را نشان‌دهنده تمایل غول‌های تکنولوژی برای ورود به صنعت خودرو می‌داند.

اما آقای دیس اظهارنظر بسیار جالب دیگری داشته و افزوده «من قبلا هم گفته‌ام، با ارزش‌ترین شرکت جهان باز هم یک شرکت فعال در حوزه حمل و نقل خواهد بود. حال این شرکت ممکن است تسلا باشد، یا اپل یا فولکس واگن.»

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، پروژه تایتان احتمالا در سال 2024 به بار خواهد نشست و شاهد معرفی نخستین خودرو با نشان اپل خواهیم بود. آنطور که رویترز پیش‌بینی کرده، باتری این خودرو طراحی مونوسل خواهد داشت تا از فضای پک باتری به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/25/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%a8%d9%87-%db%8c/

javad ganji بازدید : 28 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

غول فناوری چینی بایدو (Baidu) از کابین تمام الکتریکی ۳۷۰۰ دلاری خودران خود به نام آپولو RT6 رونمایی کرد که با یک اپلیکیشن ساده کار می کند. هزینه ساخت آن فقط ۳۷۰۰۰ دلار است. آپولو RT6 دارای فرمانی با قابلیت جدا شدن است تا فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم کند. این اولین وسیله نقلیه خودران بایدو است که نیازی به فناوری مقاوم سازی برای خودروهای معمولی ندارد.ویژگی های رباتاکسی آپولو RT6 چین چیست؟یک معاون ارشد شرکت بایدو، ادعا می کند که توانایی رانندگی این اتومبیل معادل یک راننده ماهر با ۲۰ سال تجربه است. بایدو امیدوار است که تاکسی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از آپولو گو (Apollo Go)، سرویس سواری خودران خود، در چین راه اندازی کند. در کنفرانس فناوری ۲۰۲۲ بایدو، رابین لی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل بایدو، گفت: «این کاهش هزینه عظیم، ما را قادر می سازد ده ها هزار دستگاه خودران را در سراسر چین داشته باشیم. ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن سوار رباتاکسی شدن، نیمی از هزینه تاکسی که امروزه پرداخت می شود را کاهش می دهد».ویژگی های رباتاکسی آپولو RT6 چین چیست؟آپولو RT6 نسل ششم اتومبیل های خودران بایدو است و هزینه توسعه آن بسیار کمتر از مدل های دیگر است. برای مقایسه، بایدو، آپولو مون (Apollo Moon)، نسل پنجم خودروی بدون سرنشین خود را در ژوئن ۲۰۲۱ وارد بازار کرد که حدود ۷۱۰۰۰ دلار هزینه داشت. آپولو RT6 با باتری الکتریکی، بسته به اینکه فرمان درگیر باشد، می تواند بین دو تا چهار سرنشین را حمل کند.ویژگی های رباتاکسی آپولو RT6 چین چیست؟این ماشین های خودکار، فرمان قابل جدا شدن، دسکتاپ، کنسول های بازی، قفسه چمدان خود را در فضایی حدود ۴.۵ متر در ۲ متر خود قرار جا می دهد. به گفته بایدو، فاصله بین دو محور ۲.۵ متری آن، این خودرو را به سطح یک خودروی کلاس A می رساند؛ اما فضای یک خودروی کلاس B و تجربه یک خودروی کلاس C را دارد.ویژگی های رباتاکسی آپولو RT6 چین چیست؟ این خودرو تلاقی بین یک خودروی شاسی بلند (SUV) و یک مینی ون است. آپولو RT6 دارای یک نمای بیرونی آینده نگر با درهای کشویی برقی هوشمند است که می تواند از طریق اتصال بلوتوث، ورودی رمز عبور یا یک اپلیکیشن باز شود. هنگام رانندگی، ای خودرو از ۳۸ حسگر، شامل هشت حسگر تشخیص نور و محدوده، ۱۲ رادار اولتراسونیک، ۱۲ دوربین و یک رادار موج شش میلی متری استفاده می کند. ویژگی های رباتاکسی آپولو RT6 چین چیست؟بایدو ادعا می کند که آپولو RT6 در ابتدا به ناوگان آپولو گو موجود خود به عنوان بخشی از آزمایشی در مقیاس کوچک می پیوندد، اما قصد دارد در نهایت ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه از این خودرو را در مسیرها به راه بیاندازد.ویژگی های رباتاکسی آپولو RT6 چین چیست؟آپولو گو از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ شهر در چین از جمله شنژن، شانگهای و پکن گسترش یافته است و تاکنون بیش از یک میلیون سواری ارائه کرده است. این شرکت اعلام کرد که از روز چهارشنبه همچنین شروع به دریافت کرایه در پکن برای رباتاکسی نسل پنجم خود کرده است و به آن امکان تجاری سازی تجارت خود را می دهد.ویژگی های رباتاکسی آپولو RT6 چین چیست؟به لطف پیشرفت‌های اخیر در کاهش هزینه‌های تولید، بایدو قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خدمات حمل و نقل خود را به ۶۵ شهر و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ شهر گسترش دهد.ویژگی های رباتاکسی آپولو RT6 چین چیست؟بایدو بیشتر به دلیل موتور جستجو و خدمات تبلیغات آنلاین خود شناخته شده است، اما در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی فناوری رانندگی خودکار و هوش مصنوعی، از جمله دستیارهای شخصی خودکار و تراشه‌های هوش مصنوعی انجام داده است. چین می‌خواهد فناوری اتومبیل های خودران را در سطح جهانی رهبری کند، اما در ارائه چنین خدماتی از ایالات متحده عقب مانده است. ویمو (Waymo) در سال ۲۰۲۰ خدمات تاکسی بدون راننده خود را در فینیکس، آریزونا ارائه کرد.

منبع:

https://rooziato.com/1401404297/electric-self-driving-cab-hailed-app/

javad ganji بازدید : 25 شنبه 01 مرداد 1401 نظرات (0)

سلول‌های خورشیدی شفاف می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند، از استفاده به عنوان پنجره گرفته تا پنل‌های شیشه‌ای برای دستگاه‌های هوشمند. حالا تیمی از محققان ژاپنی توانسته‌اند سلول خورشیدی تقریبا نامرئی با استفاده از «اکسید قلع ایندیم» (ITO) و شفافیت 79 درصد بسازند.

 

محققان ژاپنی از دانشگاه «توهوکو» موفق به توسعه این سلول خورشیدی تقریبا نامرئی شده‌اند که در آن از اکسید قلع ایندیم به عنوان الکترود شفاف و از سولفید تنگستن (WS2) برای لایه فوتواکتیو استفاده شده است. این ترکیب باعث شده که سلول جدید به میزان شفافیت 79 درصد دست یابد و استفاده تجاری از آن‌ها را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کند.

شفافیت 79 درصدی سلول خورشیدی ژاپنی‌ها

اگرچه طبق پژوهش جدید با یک سلول خورشیدی با شفافیت 79 درصد روبه‌رو هستیم، اما سلول‌های خورشیدی دیگر که با استفاده از «پروسکایت» و نیمه‌رساناهای آلی توسعه پیدا کرده‌اند، میزان شفافیت کمتر از 70 درصد دارند.

 
 

سلول محققان ژاپنی که اتصال «Schottky» نام دارد، یک رابط را بین یک فلز و یک نیمه‌رسانا قرار می‌دهد تا نوار لازم برای جداسازی بار را فراهم کند. دستگاه پیشنهادی و ساختار ایده‌آل نوار، جفت حفره الکترونی تولید شده توسط نور را با استفاده از تفاوت در عملکرد میان یکی از الکترودها و نیمه‌رساناها جدا می‌کند.

سلول خورشیدی نامرئی

WS2 عضو از خانواده مواد کالکوژنایدهای فلز واسطه (TMD) به حساب می‌آید که طبق ادعای دانشمندان بخاطر شکاف باند قابل قبول در محدوده نور مرئی و جذب فوق‌العاده در ازای ضخامت، گزینه مناسبی برای ساخت سلول‌های خورشیدی تقریبا نامرئی محسوب می‌شود.

 
 

در سلول محققان ژاپنی اتصال ITO-WS2 به وسیله کندوپاش کردن ITO روی یک بستر کوارتز و رشد تک لایه WS2 با استفاده از رسوب شیمیایی بخار «CVD» شکل گرفت. در ادامه یک مانع بین WS2 و ITO با پوشش دادن فلزات نازک مختلف در بالای ITO و معرفی یک لایه نازک WO3 تنظیم شد.

محققان در نهایت متوجه شدند که بهره‌وری تبدیل انرژی این سلول خورشیدی با ترکیب گفته شده، تا 1000 برابر بالاتر از الکترود ITO عادی است. به گفته پژوهشگران 1 سانتی‌متر مربع سلول با شفافیت بالا (79 درصد) توانسته در آزمایش‌های تکرارشونده با واحد بهینه‌ شده در اتصالات موازی و سری، توان کلی 420 pW را ایجاد کند.

انتظار می‌رود با تحقیقاتی مشابه مطالعات محققان ژاپنی، در آینده بتوانیم سلول‌های خورشیدی شفاف تولید کنیم تا پنجره‌ها به سلول خورشیدی تبدیل شوند و بتوانیم حجم بالایی الکتریسیته تولید کنیم.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/16/scientists-create-nearly-invisible-solar-cell-79-transparency

javad ganji بازدید : 49 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (1)

درب سکشنال انتخاب آرمانی و زیاد مناسب که علاوه بر سهولت در استفاده، دارای کیفیت دلخواه بوده و از ظاهری زیبا و هماهنگ با نمای ساختمان نیز برخوردار می باشد .درب سکشنال حائز بالاترین استانداردهای روز امریکا و اروپا بوده و جزو نوین ترین درب های خودکار حال آماده در بازار دانشمند می باشد که با در عقیده گرفتن رویکرد و رهنمود معماران، سازندگان و در پایان مصرف کنندگان، هم از عقیده کیفیت و هم از عقیده زیبایی بهترین گزینش جهت اتوماسیون درب ورودی خودروگاه ساختمان ها به آمار می آید.

 

درب سکشنال مصرف بسیاری در پارکینگ ساختمانهای هوشمند و مدرن معاصر دارند. درب سکشنال(زیرسقفی) استاندارد روز اروپا می باشند و به دلیل سازوکار ویژه و مزیت های این درب در ایران نیز باره توجه فراوان پیمان گرفته و به زودی جای جک پارکینگی و درب کرکره ای را خواهند گرفت. درب های سکشنال، پسندیده فضاهایی می باشند که از لحاظ بلندی و فضای خودروگاه حائز محدودیت می باشند.فضای لازم برای نصب درب سکشنال بین 20 تا 25 سانتی متر از ارتفاع می باشند.

 

مکانیزم خاص درب سکشنال مایه می شود که به کمک فنرهای بالانس و ریلهای خاص، درب در پایین سقف جمع شده و حجم و فضای بسیار محدودی از خودروگاه را می گیرد و سریع و بی صدا باز و بسته شوند. به همین دلیل به درب سکشنال درب زیرسقفی نیز می گویند.

 

درب سکشنال حائز سیستم ضد سقوط (anti drop) نیز می باشند که در شرایطی که فنرها و کابل ها عمل نکنند ، از سرنگونی درب و صدمات احتمالی ناشی متعلق به جلوگیری کند. توجه کنید که اگر گاراژ شما چندی (شاه تیر ذیل سقفی) دارد باید بررسی کنید که آیا خط سیر می تواند بر روی سقف پیمان گیرد یا خیر. دورتادور درب های اتوماتیک سکشنال طوری آب بندی شده است لغایت از ورود هر چیزی به فضای داخل پارکینگ بازدارندگی کنند.

 

ویژگی پدیدار درب سکشنال این است که فضای کمی را اشغال می کنند و در درستی از فضای سقف پارکینگ جهت عملیات باز و بسته شدن خویش بهره‌گیری می کنند و پس پهنا مفید و قابل کاربرد برای عبور ماشین حداکثر می شود. در ضمن این امکان را می دهد که ماشین را زیاد تقریبا  درب خودروگاه پارک کنید.  در ضمن اگر درب سر راست رو به پیاده رو یا خیابان مفتوح می شود، به انگیزه عملیات  در راستای عمودی، مایه گزند دید افرادی که در حال عبوراز پیاده رو می باشند نمی گردد.

 

این دربها از تنوع رنگی بسیاری برخوردار می باشند و با قابل انطباق با نمای ساختمان می باشند.

منبع :

javad ganji بازدید : 58 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

کوالکام پردازنده‌های قدرتمندی دارد که آن‌ها را در چهار گروه اسنپدراگون ۴۰۰، اسنپدراگون ۶۰۰، اسنپدراگون ۷۰۰ و اسنپدراگون ۸۰۰ روانه بازار می‌کند. قوی‌ترین چیپست پرچمدار این شرکت، اسنپدراگون ۸۸۸ است و حالا شایعه شده که کوالکام می‌خواهد نسخه ضعیف‌تری از این تراشه را تولید کند.

به گزارش «Roland Quandt» از وب‌سایت معتبر WinFuture، کوالکام مشغول توسعه نسخه‌ای از اسنپدراگون ۸۸۸ با قدرت کمتر است. او می‌گوید این تراشه از شماره مدل SM8325 استفاده می‌کند (شماره مدل اسنپدراگون ۸۸۸ معمولی SM8350 است) اما برخلاف اسنپدراگون ۸۸۸ که مودم مجتمع 5G داشت، اسنپدراگون ۸۸۸ لایت، اگر بتوانیم با این اسم خطابش کنیم، مودم مجتمع 5G ندارد.

اسنپدراگون ۸۸۸ اولین تراشه از سری اسنپدراگون ۸۰۰ بود که مودم مجتمع 5G داشت. پیش‌تر تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون ۸۵۵، اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس همگی با مودم 5G مجزا به بازار آمدند. حالا با توجه به تصمیم کوالکام برای مهاجرت به سمت استفاده از مودم‌های مجتمع 5G عجیب است که آن‌ها در این تراشه از مودم مجتمع 5G استفاده نمی‌کنند.

 

 

 

اگر بخواهیم دلیل این تصمیم را حدس بزنیم، می‌توانیم بگوییم که آن‌ها قصد دارند اسنپدراگون ۸۸۸ لایت را برای بازارهایی بسازند که 5G هنوز به آن‌ها نرسیده یا فراگیر نشده است. تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند با دسترسی به چیپست پرقدرتی که مودم 5G ندارد، می‌توانند قیمت محصولات خود را پایین آورده و پرچمداران ارزان‌تری را روانه بازار کنند.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره زمان عرضه این چیپست در دسترس نیست. با این حال کوالکام چند تراشه دیگر مثل اسنپدراگون ۷۷۵ را هم در دست تولید دارد که ممکن است همراه با این تراشه معرفی شوند. چند روز پیش در گزارشی به بخشی از مشخصات فنی اسندراگون ۷۷۵ اشاره شد. این تراشه از هسته‌های Kryo 6xx استفاده می‌کند و از حافظه‌های رم ۳۲۰۰ مگاهرتزی LPDDR5، رم ۲۴۰۰ مگاهرتزی LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 3.1 Two-Lane HS Gear 4 پشتیبانی خواهد کرد.

منبع:https://digiato.com/article/2021/03/09/%da%a9%d9%88%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-888-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-5g/

javad ganji بازدید : 22 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

ساعت‌های هوشمند فروش بالایی دارند و اپل در این بخش از بازار حکمرانی می‌کند. حالا ظاهرا فیسبوک می‌خواهد با یک ساعت هوشمند جدید با ارتباط سلولار وارد این بازار شود و سال آینده میلادی شرکت‌ها را به چالش بکشد.

طبق گزارشی جدید، به باور فیسبوک ساعت‌های هوشمند پس از گوشی‌های هوشمند یکی از بزرگترین بازارها را در جهان دارند و به همین علت می‌خواهد نقشی در آن ایفا کند. این شبکه اجتماعی در زمینه فروش لوازم هوشمند و واقعیت مجازی تجربه دارد، بنابراین می‌تواند سخت‌افزارهایش را در بازار بفروشد.

یکی از قابلیت‌های اصلی ساعت هوشمند فیسبوک، امکان ارسال پیام خواهد بود. این شبکه اجتماعی هم اکنون سه مورد از بزرگترین پلتفرم‌های پیام‌رسان جهان یعنی واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام را مدیریت می‌کند و محصول جدیدش با چنین پلتفرم‌هایی ادغام و یکپارچه می‌شود. علاوه بر این، با ارتباط سلولار کاربران می‌توانند بدون نیاز به گوشی هوشمند، با دوستان و اعضای خانواده در ارتباط باشند.

این محصول علاوه بر قابلیت‌های پیام‌رسانی، در بخش سلامت و همچنین تناسب اندام هم کارایی بالایی خواهد داشت. انتظار می‌رود ساعت هوشمند فیسبوک با برخی از محبوب‌ترین سرویس‌های کنونی مانند «Peloton Interactive» یکپارچه شود. این احتمال وجود دارد که این گجت پوشیدنی قادر به اندازه‌گیری ضربان قلب و حتی میزان قند خون باشد.

 

ساعت هوشمند فیسبوک
 

 

ساعت هوشمند جدید فیسبوک که می‌تواند فیسبوک واچ نام داشته باشد، از نسخه متن باز اندروید بهره می‌برد، با این حال ظاهرا این شبکه اجتماعی سیستم عامل مخصوص به خود را توسعه می‌دهد. این سیستم عامل شاید سال ۲۰۲۳ از راه برسد و در نسل دوم ساعت هوشمند فیسبوک مورد استفاده قرار بگیرد.

با توجه به حکمرانی اپل در بازار ساعت‌های هوشمند، فیسبوک کار سختی پیش رو دارد، با این حال می‌تواند با قیمت پایین‌تر و همچنین قابلیت‌های پیام‌رسانی، کاربران را جذب کند.

طبق گزارش اخیر، این شبکه اجتماعی با عرضه این ساعت هوشمند یک استراتژی مهم‌تر یعنی عرضه سخت‌افزارهای بیشتر را دنبال می‌کند و احتمالا در ۲۰۲۳ یک عینک واقعیت افزوده هم معرفی خواهد کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد فیسبوک با این محصولات جدیدش مستقیما اپل را هدف قرار داده و می‌خواهد درآمدش را افزایش دهد، شاید کاربران به علت نگرانی‌های امنیتی چندان از آن‌ها استقبال نکنند. این شبکه اجتماعی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران عملکرد مناسبی ندارد و درآمد اصلی آن مربوط به فروش تبلیغات می‌شود، بخشی که به علت تغییرات سیستم عامل iOS 14 می‌تواند کاهش درآمد شدیدی داشته باشد.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/13/%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9/

javad ganji بازدید : 61 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

درب سکشنال برگزیدن ایده آل و زیاد مناسب که علاوه بر آسانی در استفاده، دارای کیفیت دلخواه بوده و از ظاهری قشنگ و هماهنگ با نمای ساختمان نیز برخوردار می باشد .درب سکشنال حائز بالاترین استانداردهای روز امریکا و اروپا بوده و جزو امروزین ترین درب های اتوماتیک حال حاضر در بازار دانشمند می باشد که با در عقیده دریافت رویکرد و توصیه معماران، سازندگان و در پایان مصرف کنندگان، هم از عقیده کیفیت و هم از نظر زیبایی بهترین برگزیدن جهت اتوماسیون درب ورودی پارکینگ ساختمان ها به شمار می آید.

 

درب سکشنال مصرف بسیاری در خودروگاه ساختمانهای هوشمند و نوین امروزین دارند. درب سکشنال(زیرسقفی) استاندارد روز اروپا می باشند و به علت سازوکار خاص و برتری های این درب در ایران نیز باره توجه فراوان قرار گرفته و به زودی جای جک پارکینگی و درب کرکره ای را خواهند گرفت. درب های سکشنال، پسندیده فضاهایی می باشند که از لحاظ بلندی و فضای خودروگاه حائز محدودیت می باشند.فضای لازم برای نصب درب سکشنال بین 20 لغایت 25 سانتی متر از بلندی می باشند.

 

مکانیزم خاص درب سکشنال مایه می شود که به کمک فنرهای بالانس و ریلهای خاص، درب در زیر سقف جمع شده و حجم و فضای زیاد محدودی از خودروگاه را می گیرد و تند و بی صدا باز و بسته شوند. به همین علت به درب سکشنال درب زیرسقفی نیز می گویند.

 

درب سکشنال دارای سیستم ضد سقوط (anti drop) نیز می باشند که در شرایطی که فنرها و کابل ها عمل نکنند ، از سقوط درب و صدمات احتمالی ناشی از آن ممانعت کند. توجه کنید که اگر گاراژ شما تعدادی (شاه تیر ذیل سقفی) دارد باید رسیدگی کنید که آیا خط سیر می تواند بر روی سقف پیمان گیرد یا خیر. دورتادور درب های اتوماتیک سکشنال طوری آب بندی شده است الی از ورود هر چیزی به فضای داخل پارکینگ ممانعت کنند.

منبع:

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 177
  • بازدید سال : 1,055
  • بازدید کلی : 4,667