loading...
درب پارکینگی
javad ganji بازدید : 27 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

در روزهای اخیر اطلاعات جدیدی درباره حملات سایبری هکرها به وزارتخانه‌های آمریکا و کمپانی‌ها منتشر شده و حالا طبق شواهد جدید، هکرها از طریق چندین کانال مانند فروشندگان نرم افزار مایکروسافت به قربانیان خود حمله کرده‌اند.

این هکرها که به احتمال زیاد روسی هستند، با استفاده از ابزار کمپانی SolarWinds به قربانیان خود حمله کرده‌اند. علاوه بر این هکرها، گزارش مایکروسافت در گذشته نشان داد که گروه دیگری هم روی ابزار Orion این کمپانی بدافزار نصب کرده‌اند. حالا گزارش جدید شرکت امنیتی «CrowdStrike» ادعا می‌کند که هکرها از کمپانی‌هایی که نرم افزار مایکروسافت را می‌فروشند هم سوءاستفاده و به نرم افزار مایکروسافت آفیس ۳۶۵ مشتریان نفوذ کرده‌اند.

از آنجایی که فروشندگان یا واسطه‌ها معمولا نرم افزار مورد استفاده مشتریان را نصب و نگهداری می‌کنند، هکرها توانسته‌اند توسط آن‌ها به یک کابوس برای مشتریان فضای ابری مایکروسافت تبدیل شوند. این مشتریان هنوز از میزان عمق نفوذ این هکرها به سیستم‌های خود اطلاع دقیقی ندارند.

بنیانگذار شرکت امنیتی «Obsidian» گفته:

«هکرها نمی‌توانستند به صورت مستقیم به مایکروسافت ۳۶۵ نفوذ کنند، بنابراین ضعیف‌ترین نقطه در زنجیره تامین یعنی واسطه‌ها و فروشندگان را هدف قرار دادند.»

CrowStrike به تازگی حمله هکرها به خود را تایید کرده، اما مهاجمان از SolarWinds استفاده نکرده‌اند و بجای اینکار به سراغ یک فروشنده نرم افزار مایکروسافت رفته‌اند و البته حمله موفقی هم نداشته‌اند.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/27/%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d9%87%da%a9%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%ad%d9%85/

javad ganji بازدید : 27 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

مایکروسافت می‌گوید سال ۲۰۲۰ شاهد پیشرفتی چشمگیر در مهاجرت کامل از سیستم‌های احراز هویت مبتنی بر پسورد بودیم که در شش دهه گذشته کامپیوترها را تسخیر کرده‌اند.

«فرناندو کورباتو» (Fernando Corbato)، دانشمند علوم کامپیوتر اهل ایالات متحده بود و به طور گسترده از وی به عنوان مخترع پسورد کامپیوتر یاد می‌شود. او سیستم اشتراک زمانی سازگار (CTSS) را در دهه ۶۰ میلادی توسعه داد که کاربران به کمک آن می‌توانستند قدرت پردازشی رایانه را ضمن محافظت از فایل‌های خصوصی با دیگران به اشتراک بگذارند.

در نیم قرن گذشته از سیستم‌های مبتنی بر پسورد برای محافظت از فایل‌های کامپیوتری استفاده شده، ولی صنعت کامپیوتر در طول یک دهه سال گذشته به دنبال روشی برای جایگزینی پسورد با روش‌های بهتری بوده است که از جمله دلایل این تصمیم می‌توان به انتخاب پسوردهای بسیار ساده توسط کاربران، هک شدن پی‌درپی دیتابیس‌ها و استفاده از یک رمز عبور یکسان برای تمام سایت‌ها اشاره کرد.

 

 

 

پسوردها علاوه بر مشکلات امنیتی برای شرکت‌ها هزینه بر هستند. مایکروسافت به نقل از شرکت تحلیلگر «گارتنر» می‌گوید بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از تماس‌های کاربران با‌بخش پشتیبانی شرکت‌ها برای ریست کردن پسوردهاست. مایکروسافت، گوگل، اپل و شرکت‌های دیگر در چند سال اخیر در تلاش برای طراحی سیستم احراز هویت «بدون‌پسورد» (Passwordless) تحت نظر اتحادیه فیدو (FIDO Alliance) بوده‌اند.

مایکروسافت سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که ۹۰ درصد از کارکنان این شرکت از سیستم احراز هویت بدون پسورد استفاده کرده‌اند. دو فناوری بدون‌پسورد و کلیدی این شرکت Windows Hello و اپلیکیشن Microsoft Authenticator نام دارند. به گفته مایکروسافت ماهانه ۱۵۰ میلیون نفر از سیستم‌های بدون پسورد این شرکت استفاده می‌کنند.

مایکروسافت در ادامه پیروی از سیاست کنار گذاشتن پسورد می‌خواهد با ابزارهای جدید مدیریت کلیدهای امنیتی FIDO2 به شرکت‌ها کمک کند تا به کاربرانشان مجوز استفاده از روش‌های دلخواه احراز هویت مثل ایمیل و شماره تماس را بدهند.

مایکروسافت اضافه می‌کند که استفاده از مکانیزم های بدون گذرواژه در Azure Active Directory برای Windows Hello for Business، Microsoft Authenticator و کلیدهای امنیتی FIDO2 به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. کاربران هم به سیستم‌های بدون پسورد روی خوش نشان داده اند چرا که به گفته مایکروسافت سال جاری میلادی ۸۴.۷ درصد از کاربران به جای رمز عبور از Windows Hello برای وارد شدن به ویندوز ۱۰ استفاده کرده‌اند که افزایش ۶۹.۴ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/21/%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%ae%d8%af%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d8%b3%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7/

javad ganji بازدید : 33 سه شنبه 02 دی 1399 نظرات (0)
می توان گفت که تقریباً تمامی ترکیباتی که پیوند کووالانسی دارند، چه این مواد آلی باشند یا معدنی، فرکانس های متفاوتی از اشعه ی الکترومغناطیس را در ناحیه ی مادون قرمز طیف جذب می کنند.
 

ناحیه ی مادون قرمز طیف الکترومغناطیس دارای طول موجی بلندتر از طول موج نور مرئی است.

 { با طول موج تقریی  m ) 400nm – 800 nm ) }

طیف سنجی مادون قرمز

 

 
 بخشی از طیف الکترومغناطیس را که ارتباط مادون قرمز ارتعاشی با دیگر تابش ها را نشان می دهد کوتاه تر از طول موج مایکروویو ( با طول موج بلندتر از 1mm ) است، در قسمت بالا مشاهده می کنید.
در شیمی ما فقط به بخش ارتعاشی ناحیه ی مادون قرمز علاقمندیم. این بخش طول موجی بین  25 µ , 2/5 µ   را شامل می شود. اگر چه واحد تکنیکی صحیح طول موج در ناحیه ی مادون قرمز طیف میکرومتر ( µm ) است ، ولی ما واحد رایج آن یعنی میکرون ( µ ) را در این فصل به کار خواهیم برد .
 

در شکل فوق دیده می شود که طول موج  رابطه ی عکس با فرکانس دارد. همان گونه که مشاهده می شود ، انرژی رابطه مستقیمی با فرکانس دارد: E = h v ، که h ثابت پلانک است.

با استفاده از فرمول اخیر می توان مشاهده کرد که ناحیه ی اشعه x دارای بالاترین انرژی در طیف بود و این انرژی آن قدر زیاد است که قادر به شکستن اتصال در مولکول خواهد بود.

 در انتهای دیگر طیف الکترومغناطیس، فرکانس های رادیویی انرژی بسیار اندکی دارند.

 

نواحی مختلف طیف و انواع انتقالات انرژی در جدول زیر خلاصه شده است. چندین ناحیه از جمله مادون قرمز، اطلاعات بسیار مهمی را در مورد مولکول های آلی در اختیار می نهند. 

بسیاری از شیمیدانان از واحد عدد موجی ( میانگین رزونانس ) در ناحیه ی مادون قرمز طیف الکترومغناطیس استفاده می کنند . عدد موجی بر حسب cm -1 بیان شده است. 

 

طیف سنجی مادون قرمز

 

مزیت این واحد آن است که رابطه ی مستقیمی با انرژی دارد ( عدد موجی بیشتر نشانگر انرژی بیشتر است ) ، بنابراین، با استفاده از این واحد ، ناحیه ی ارتعاشی مادون قرمز بخشی بین 4000 تا  cm -1 400 را در بر خواهد گرفت. می توان به کمک روابط زیر طول موج ( µM یا µ ) و عدد موجی ( cm -1 ) را به یکدیگر تبدیل کرد.

 

 فرآیند جذب مادون قرمز

مانند انواع دیگر جذب انرژی، موقعی که مولکول ها اشعه ی مادون قرمز را جذب می کنند، به حالت انرژِی بالاتر بر انگیخته می گردند. جذب تابش مادون قرمز مانند هر فرآیند جذب دیگر، یک فرآیند کوانتایی است؛ بدین صورت که فقط فرکانس های ( انرژی های ) مشخصی از تابش مادون قرمز توسط مولکول جذب می گردد.

جذب تابش مادون قرمز با تغییر انرژی بین kj mole-1   40 – 8  همراه است.

تابشی که دارای چنین انرژی باشد، فرکانس های ارتعاشی کششی و خمشی پیوندهای کووالانسی اکثر مولکول ها را شامل می گردد .

 

طیف سنجی مادون قرمز

 

 

در فرآیند جذب، فرکانس هایی از اشعه ی مادون قرمز که با فرکانس های ارتعاشی طبیعی مولکول مورد نظر تطبیق کند جذب خواهد شد و انرژی جذب شده برای افزایش دامنه حرکت ارتعاشی اتصال موجود در مولکول به کار گرفته می شود.

 

باید توجه داشت که تمام پیوندهای موجود در مولکول قادر به جذب انرژی مادون قرمز نیستند، حتی اگر فرکانس اشعه کاملاً با فرکانس حرکت تطبیق کند.

فقط آن پیوندهایی که دارای گشتاور دو قطبی هستند قادر به جذب اشعه ی مادون قرمز خواهند بود. پیوندهای متقارن، مثل پیوند موجود در CL2  و H2 ، اشعه ی مادون قرمز را جذب نمی کنند.

یک پیوند باید خصلت یک دو قطبی الکتریکی را از خود بروز دهد که این دو قطبی با همان فرکانس اشعه ی ورودی متغیر بوده تا انتقال انرژی صورت پذیرد. بنابراین، پیوندهای متقارن در مادون قرمز جذب نمی دهند . اکثر پیوندهایی که چنین پدیده ای را دارند.

منبع:

https://article.tebyan.net/209581/%D8%B7%DB%8C%D9%81-%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2

javad ganji بازدید : 25 جمعه 28 آذر 1399 نظرات (0)

مسئله کنترل همروندی، به هماهنگی دسترسی های همزمان به پایگاه داده در سیستم مدیریت چند کاربردی (DBMS) اتلاق می گردد. کنترل همروندی به کاربران اجازه دسترسی به پایگاه داده به شیوه برنامه ریزی شده چندگانه را می دهد و در عین حال، خطا و اشتباهی که هر کاربر به تنهایی روی سیستم تخصیص داده شده اجرا می کند را حفظ می نماید. مشکل فنی اصلی در نیل به این هدف، پیشگیری ازاختلال در به روزرسانی پایگاه داده توسط یک کاربر با بازیابی پایگاه داده و به روزرسانی های انجام شده توسط کاربر دیگر می باشد. مسئله کنترل همروندی در DDBMS توزیع شده بدتر می شودزیرا (۱) کاربران به داده های ذخیره شده در بسیاری از کامپیوترهای مختلف در سیستم توزیع شده دسترسی دارندو (۲) مکانیزم کنترل همروندی در یک کامپیوتر را نمی توان به صورت لحظه ای تصدیق نمود. زیرا کنترل همروندی پایگاه داده توزیع شده یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین حوزه ها در سیستم های پایگاه داده است. نرم افزار بلادرنگ برای برنامه های کاربردی مطمئن و بحرانی کنترل همروندی در پایگاه داده توزیع شده لازم و ضروری می باشد. سیستم های بلادرنگ در اینجا نقش غالبی ایفا می کنند، در اینجا تعداد زیادی از برنامه های کاربردی شامل وظایف بلادرنگ می باشند که اغلب با اشکالات مهمی از لحاظ هزینه و زمان تلفات روبرو می باشند.


در مطالعات اخیر، کارهای پژوهشی زیادی به روشها و مکانیزم های کنترل همروندی تخصیص داده شده است، زیرا برای حفظ قابلیت اعتماد و پایداری پایگاه داده توزیع شده بلادرنگ به آنها نیاز می باشد، چرا که آنها ویژگیهای مختلفی از برنامه های کاربردی بلادرنگ بکاررفته در پایگاه داده توزیع شده را به صورت سری قرار می دهند که به موارد زیر کمک می کنند: (۱) توصیف داده ها (ابرداده)، (۲) حفظ درستی و یکپارچگی داده ها، (۳) دسترسی کارآمد به داده ها و (۴) اجرای درست تراکنش ها علی رغم همروندی و خرابی.


از لحاظ سنتی، پایگاههای داده با داده های بادوام سرو کار دارند. تراکنش های اصلی که به داده ها دسترسی داشته و سازگاری آنها را حفظ می کنند. هدف تراکنش و روشهای پردازش پرس و جو انتخابی در پایگاههای داده، دستیابی به کارایی و زمان پاسخ خوب جهت تضمین عملکرد بهتر می باشد. بر عکس، سیستم های پایگاه داده بلادرنگ می توانند با داده های زمانی نیز سرو کار داشته باشند ( به عبارتی داده های زمان بندی شده بعد از یک زمان خاص). اختلاف مهم آن است که هدف سیستم های پایگاه داده بلادرنگ، تامین محدودیت های زمانی تراکنش ها می باشد. همچنین شایان توجه است بلادرنگ الزاماً به معنای سریع نیست. بلادرنگ به معنای نیاز به مدیریت محدودیت های زمان طبقاتی به شیوه ای قابل پیش بینی یعنی استفاده از روشهای آگاه از زمان برای مقابله با موعدها و ضرب العجل ها یا محدودیت های دوره ای بودن مرتبط با وظایف و تراکنش ها می باشد.


این کار نیاز به روشهای کنترل همروندی پیچیده در سیستم های پایگاه داده توزیع شده بلادرنگ را بزرگ می کند. بنابراین رویکرد جدیدی برای کنترل همروندی خوشبینانه جدید مطرح شده است که براساس دوباره کاری روی حجم کار فعلی عمل می کند.


هر تراکنش پایگاه داده با قواعد ACID مطابقت دارد؛ تعداد اتم ها،سازگاری، جدایی، و دوام. بسته به تیپ های تراکنش، سطح موازی گرایی و سایر عوامل، مکانیزم های کنترل همروندی متفاوتی پیاده می شوند. a) کنترل همروندی بدبینانه: اگر بیش از یک تراکنش برای به روزرسانی داده ها در یک زمان مورد انتظار باشد، آنگاه داده ها را قفل کرده و از عملیات های به روزرسانی همپوشان تراکنش ها جهت دسترسی به داده های یکسان جلوگیری کنید، اما به عملیات های خواندن اجازه دسترسی به داده های قفل شده را دهید. B) کنترل همروندی خوشبینانه: تاخیر این مسئله را چک می کند که آیا تراکنش قواعد ACID برای حالت ارتکاب، جهت پیشگیری از نقض و تخلف را تامین می کند یا خیر.

منبع:

https://tarjomefa.com/concurrency+control

javad ganji بازدید : 23 جمعه 28 آذر 1399 نظرات (0)

ذخیره داده ها در شبکه های حسگر بی سیم، استراتژی ذخیره سازی در شبکه داده های ادراکی تولید شده توسط گره، من جمله چگونگی ذخیره داده ها در مکان های درست شبکه و چگونگی مسیریابی درخواست پرس و جو برای مکان ذخیره سازی داده ها را مورد تحقیق و پژوهش قرار می دهد. این در واقع فرایند وساطت و مداخله اطلاعاتی نامیده می شود. وساطت و میانجی گری اطلاعات به ذخیره داده های حسی در موقعیت خاص بر طبق استراتژی خاص اشاره کرده و مصرف کنندگان (می توانند ایستگاه پایه و همچنین گره حسگر باشند) درخواست دسترسی به داده ها را به سمت مکان داده های مربوطه مطابق با استراتژی متناظر مسیریابی می کنند، سپس نتایج بازخوردی بدست می آید که شرایط پرس و جو برای مشتریان را تامین می کند. بر طبق استراتژی ذخیره سازی متفاوت داده های ادراکی، ذخیره داده ها را می توان به ذخیره متمرکز، محلی، توزیع شده و پایگاه داده شبکه حسگر تقسیم نمود. در بخش بعدی راجع به این چهار استراتژی به طور جداگانه بحث می شود.


۱) ذخیره متمرکز: ذخیره متمرکز یکی از ساده ترین استراتژیهای ذخیره داده ها می باشد. هر گره داده های ادراکی جمع شده را جهت ذخیره سازی به ایستگاه پایه(گره چاهک) منتقل کرده و بخش دسترسی به داده ، داده ها را مستقیماً از ایستگاه دریافت می کند. در نتیجه انرژی نامحدود و فضای ذخیره ایستگاه پایه، داده ها را برای مدت زمان طولانی می توان حفظ نمود و دسترسی به داده ها، انرژی گره ها در شبکه را مصرف نخواهد کرد. شبکه حسگر تنها به عنوان وسیله ای برای جمع آوری داده ها نه پردازش داده ها عمل می کند، زیرا کاربر تنها از طریق ایستگاه پایه می تواند داده ها را در شبکه دریافت کند. به علاوه، زمانی که مقیاس شبکه بسیار بزرگ و توزیع گره متراکم است، مقدار بزرگی از داده ها می بایست در شبکه انتقال داده شوند، سپس گره های نزدیک به ایستگاه پایه با انتقال داده ها، به سرعت انرژی مصرف می کنند. در انتها، می تواند تنگنایی برای شبکه تشکیل دهد، بنابراین این روش برای شبکه هایی در مقیاس بزرگ مناسب نمی باشد.


۲) ذخیره محلی: ذخیره محلی به داده های ادراکی گره ذخیره شده اشاره می کند که برای دستیابی به داده های مربوطه، درخواست دسترسی به داده ها برای کلیه گره ها مسیریابی می شود. این استراتژی درخواست پرس و جو را برای کل شبکه ارسال کرده و هر گره مطابق با شرایط پرس و جو بازخورد حاصل می کند. مزایای این استراتژی به شرح ذیل می باشد: ذخیره داده ها ساده و روش ذخیره سازی فاقد هر گونه سربار ارتباطی است و دسترسی به داده ها نوعی پرس و جوی مورد تقاضا به شمار می رود. اشکالات این استراتژی به شرح ذیل می باشد: اول از همه، ظرفیت ذخیره گره محدود می باشد، به همین خاطر قادر به ذخیره داده های تاریخی برای مدت طولانی نمی باشد. به محض خراب شدن گره، داده ها از بین می روند. ثانیاً، با استفاده از مسیریابی سیلابی، درخواست پرس و جو کورکورانه در شبکه منتقل می شود، بنابراین زندگی شبکه به خاطر مصرف زیاد انرژی کوتاه تر می شود، در نتیجه، در شبکه هایی که درخواست های پرس و جو اغلب صورت می گیرد، کاربرد ندارد. بالاخره، هزینه انتقال داده ها بالا و پردازش پرس و جو پیچیده تر می باشد.


۳) ذخیره توزیع شده: ذخیره توزیع شده یک استراتژی ذخیره سازی داده محور می باشد. ایده اصلی اش آن است که داده های حسی از گره همیشه به صورت محلی ذخیره نمی شوند بلکه در گره های دیگر با تکنولوژی توزیع شده نیز ذخیره و از مکانیسم وساطت و میانجی گری اطلاعات برای هماهنگی ارتباط بین ذخیره داده ها و دسترسی به داده ها استفاده می کند، بنابراین درخواست های دسترسی به داده ها را می توان تامین نمود.بر طبق این استراتژی، داده ها مطابق با مکانیسم ذخیره سازی خاصی ذخیره و درخواست پرس و جو داده ها را طبق مکانیسم دسترسی خاص بدست می آورد. این مکانیسم ها عبارتنداز: نقشه هش، شاخص گذاری، مسیریابی درخواست پرس و جو و داده ها طبق قواعد خاص و غیره. مزایای این استراتژی عبارتنداز: ذخیره داده های توزیع شده با توزیع شبکه حسگر سازگاری دارد و مکانیسم وساطت و میانجی گری اطلاعات می تواند اطمینان حاصل کند که درخواست های دسترسی به داده ها تامین شده اند. اشکال این استراتژی آن است که وساطت اطلاعات به هزینه زیادی نیاز دارد.


۴) پایگاه داده شبکه های حسگر: پایگاه داده شبکه های حسگر سه استراتژی فوق را باهم یکی می کند. این پایگاه فناوری پایگاه داده سنتی، تکنولوژی توزیع شده و تکنولوژی شبکه را به شکلی نزدیک باهم ادغام می کند. گره حسگر به عنوان جریان داده ادراکی یا منبع داده در نظر گرفته می شود. شبکه های حسگر بی سیم (WSN) به عنوان پایگاه داده توزیع شده در نظر گرفته می شود. آن با استفاده از مفهوم منطق و تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری، می تواند به سیستم پایگاه داده شبکه حسگر دست یابد که داده محور بوده و دارای عملکردبالایی می باشد. پایگاه داده شبکه حسگر مکمل مسیریابی داده محور می باشد. در مورد ذخیره و دسترسی به داده ها، مسیریابی از پائین به بالا صورت می گیرد، اما در مورد مدلسازی داده ها و دسترسی به پایگاه داده، پایگاه داده از بالا به پائین می باشد.


روشهای ذخیره داده ها در شبکه های حسگر به طور کلی به سه نوع تقسیم می شوند: ۱) ذخیره خارجی: داده ها در تجهیزات عملیاتی مرکز خارج از شبکه حسگر ذخیره می شوند. (ایستگاه پایه یا دروازه)۲) ذخیره محلی: داده های ادراکی پس از تولید در گره حسگر ذخیره می شوند. ۳) ذخیره داده محور: داده های ادراکی نام برده شده و در موقعیت مقرر شده در شبکه حسگر طبق نام داده های ادراکی ذخیره می شوند[۴]. ذخیره خارجی ساختاری متمرکز دارد، کلیه داده های ادراکی درکدهای همگرای شبکه حسگر خارجی ذخیره می شوند، یعنی پس از اینکه گره های حسگر داده های نظارتی را بدست می آورند، علاقه گره های همگرا به داده ها مهم نیست، مهم این است که فعالانه برای گره های همگرا ارسال می شوند. زمانی که از روشهای ذخیره محلی استفاده می شود، کلیه داده های ادراکی در گره های حسگر تولید کننده داده ها ذخیره می شوند، به عبارتی، ابتدا، گره حسگر داده های نظارتی را در انبار محلی ذخیره می کند، سپس بعد از دریافت دستورات پرس و جو، داده های مربوطه برای کدهای همگرا فرستاده می شوند.


با استفاده از روشهای ذخیره خارجی، گره های حسگر کلیه داده های جمع آوری شده را به منظور تحلیل و پردازش به طرق قبلاً مشخص شده به گره مرکزی انتقال می دهند، در این راستا هرچند ذخیره سازی ساده می باشد، اما هزینه برقراری ارتباط گزاف بوده و کدهای مرکزی و اطراف به تنگناهایی برای عملکرد سیستم تبدیل شده و ضمناً، داده هایی را بدست می آورد که گره های مرکزی به آنها نیاز ندارد و باعث ایجاد اتلاف می شوند[۵]. با استفاده از روش ذخیره محلی، ذخیره داده های ادراکی نیازمند مصرف انرژی ارتباطی زیادی نمی باشد، اما در پرس و جوی داده ها، انرژی زیادی مصرف می کند[۶]. هزینه ذخیره شده حول داده ها بین دو عامل می باشد

منبع:

https://tarjomefa.com/data+storage+wireless+sensor+networks

javad ganji بازدید : 37 جمعه 28 آذر 1399 نظرات (0)

تعریف VIBEX به عنوان یک سیستم خبره

 expert system

 

VIBEX پیشنهادی یک برنامه مشاوره مبتنی بر سیستم کامپیوتری است که براساس دانش عملی حوزه مسئله خاصی را بررسی می کند. VIBEX یک سیستم خبره می باشد که از توابع مختلفی پشتیبانی کرده و شماتیک سیستم در شکل ۱ نشان داده شده است. سیستم از دو برنامه تشکیل می شود، VIBEX-TBL و VIBEX-DT. از VIBEX-TBL برای پرس و جوی فرایند تشخیصی با استفاده از DTA با ماتریس علت- نتیجه استفاده می شود که ارتعاش و شرایط ماشین را نشان می دهد. همچنین این سیستم حاوی یک ادیتور یا ویرایشگر DTA می باشد که از آن برای ورود، تغییر و حذف اطلاعات ارتعاش استفاده می شود. از آنجایی که VIBEX-TBL دارای ۴۲ علت غیر عادی نهفته ارتعاش و ۳۱ نشانه ارتعاش طبق ۵ گروه اطلاعات ارتعاش می باشد، در نتیجه ازآن می توان مستقیماً برای تشخیص مسئله استفاده نمود. از VIBEX-DT برای پرس و جوی فرایند با استفاده از DT ساخته شده از طریق آموزش داده ها استفاده می شود. در VIBEX-DT، از مولد DT می توان مستقیماً و به راحتی برای ساخت DT جهت تشخیص ماشین آلات چرخشی با یک روش محاوره ای و شهودی استفاده نمود.


زمانی که از VIBEX-TBL برای تشخیص علل ارتعاش پیچیده استفاده می شود، مفید ظاهر شده و یک حسن دارد، زیرا VIBEX-DT می تواند علل ارتعاش را تعیین و معیارها را محدود نماید. سیستم های مرکب مکملی برای یکدیگر می باشند. برنامه سیستم روی پلتفرم ویندوز اجرا و دارای رابط یا واسط کاربری راحتی می باشد. از Visual Basic و ++ Visual C برای توسعه سیستم تشخیصی استفاده گردید

منبع:

https://tarjomefa.com/expert+system+vibex

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 1,057
  • بازدید کلی : 4,669